Carina Habets-Ramaekers

EPUB met digitaal watermerk | November 2012 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek ook!

Beschrijving

Ver weg van waar? Over wonen en leven in het buitenland. We gaan op weg, ons avontuur tegemoet, heel naïef, zo groen als gras! Ik weet niet wat me te wachten staat, schreef Carina Habets in 1979. Losgerukt uit de veilige en warme omgeving van het Nederlands leven volgt Carina haar man Gil om als jong, getrouwd stel te gaan leven en werken in Saoedi-Arabië. Het blijft niet bij één land; ze wonen gedurende meer dan dertig jaar afwisselend in Australië, Engeland, Brunei, soms in Nederland, India en Rusland. Carina´s man Gil werkt al die jaren voor grote bekende internationale concerns en haar leven bestaat uit veel verhuizen, opnieuw beginnen, zich almaar aanpassen en weer afscheid nemen. Hun twee kinderen Marc en Nicole worden geboren zonder -een gezellig beschuit met muisjesmoment met je familie-. Nieuwe scholen voor hun kinderen, talen, vrienden en huizen. Leven in het buitenland lijkt voor velen een spannend avontuur of is misschien wel een droom voor de nabije toekomst. Haar eeuwige tweestrijd was en bleef de afweging tussen het volgen van haar man naar steeds nieuwe wereldwijde bestemmingen en proberen een stabiel en evenwichtig klimaat te creëren voor hun gezin. Na meer dan dertig jaar leven en werken in verschillende continenten, is Carina een ware ervaringsdeskundige op het gebied hoe te leven in verschillende culturen. Hoe om te gaan met nieuwe mensen en vriendschappen en familiebanden te blijven onderhouden. Of het allemaal de moeite waard is, deelt Carina in alle eerlijkheid met haar lezers in haar boek ´Tweestrijd´. Hun dochter en kunstenaar Nicole Habets maakte voor het boek en het e-boek de illustraties. Carina woont nu met haar man in Perth/Australië. Eind 2011 kregen zij eindelijk hun PR (Permanent Residency) en hun intentie is om hier permanent te wonen. Er was vraag van vele in het buitenland wonende Nederlanders aan de auteur of haar boek ´Tweestrijd´ ook als digitale versie kon worden uitgegeven. Een jaar later is dat nu een feit. Lezers van haar boek kunnen met Carina in contact komen via haar weblog www.habets.blogspot.com.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur