H.C. Moolenburgh

Paperback | Maart 1993 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek ook!

Beschrijving

Heb je ooit in uw leven een engel gezien?' Deze vraag stelde de schrijver aan patiënten in zijn huisartspraktijk, onder wie hij in 1982 een onderzoek begon naar engelenervaringen. De reacties op zijn vraag waren even verrassend als gevarieerd. Het is opmerkelijk dat zowel bij katholieken, protestanten als 'ongelovigen' zulke ervaringen voorkomen. In dit boek, geïllustreerd met een aantal treffende afbeeldingen, geeft Moolenburgh zijn bevindingen weer. Hij vermeldt niet alleen de resultaten van de vragen, maar gaat ook uitvoerig in op de uiteenlopende manieren waarop zijn vraag en het onderwerp beoordeeld werden: 'Blijkbaar hebben velen het er toch moeilijk mee wanneer een der kerkelijke stellingen, namelijk het geloof in engelen, net zo reëel wordt als het bestaan van de bakker op de hoek.' Duidelijk wordt wél, dat het verschijnsel engel niet zo absurd of onwezenlijk is als we zouden denken. Op serieuze en soms speelse wijze behandelt de schrijver de diverse ervaringen. Daarbij komen verscheidene soorten engelen ter sprake, zoals aartsengelen, beschermengelen, engelenvorsten en - uiteraard - engelen van mensen. Een boeiende analyse en beschrijving, die velen aan het denken zal zetten en ons een blik gunt in die andere dimensie van het leven!

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur